Verkoopvoorwaarden

VERKOOPVOORWAARDEN

ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN

1. INFORMATIE OVER DEZE VOORWAARDEN

Waarom deze voorwaarden belangrijk zijn

1.1 Deze algemene voorwaarden (‘Verkoopvoorwaarden’) beschrijven de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op ons, The Hut.com Limited (‘ons’, ‘we’, ‘wij’ en ‘onze’), verkoop van goederen en diensten (samen de ‘producten’) aan jou via de website www.anastasiaberverlyhills.nl (‘Website’).

1.2 Lees deze verkoopvoorwaarden zorgvuldig door voordat je een bestelling bij ons plaatst, omdat ze van invloed zijn op jouw rechten en aansprakelijkheden onder de wet en je vertellen wie we zijn, hoe we goederen en diensten aan jou zullen leveren, hoe jij en wij het contract kunnen wijzigen of beëindigen, wat je moet doen als er een probleem is en andere belangrijke informatie.

1.3 We raden je aan om een kopie van deze verkoopvoorwaarden af te drukken voor toekomstig gebruik, omdat we geen kopie van deze verkoopvoorwaarden zullen indienen met betrekking tot jouw bestelling.

Belangrijke onderdelen van deze verkoopvoorwaarden

1.4 We willen met name je aandacht vestigen op de volgende artikelen:

  • artikel 13 (Jouw rechten om het contract te beëindigen) en 14 (Het annuleren en retourneren van producten als je van gedachten verandert) waarin jouw rechten worden uiteengezet om bestellingen die door jou zijn geplaatst te annuleren;
  • artikel 15 (Onze rechten om het contract te beëindigen) waarin onze rechten worden uiteengezet om bestellingen die door jou zijn geplaatst te annuleren;
  • artikel 16 (Defecte, beschadigde of onjuiste producten) waarin jouw rechten worden uiteengezet als producten defect, beschadigd of onjuist zijn; en
  • artikel 17 (Onze verantwoordelijkheid voor door jou geleden verlies of schade) waarin onze verantwoordelijkheid jegens jou wordt uiteengezet.

Laat het ons weten als je vragen hebt over deze verkoopvoorwaarden

1.5 Als je vragen hebt over deze verkoopvoorwaarden, neem dan contact op met onze klantenservice door in te loggen op je account via ons Helpcentrum.

2. WIE WE ZIJN EN HOE JE CONTACT MET ONS KUNT OPNEMEN

Wie we zijn

2.1 We zijn, The Hut.com Limited.

2.2 We zijn een naamloze vennootschap geregistreerd in Engeland en Wales onder bedrijfsnummer 05016010, met ons geregistreerd kantooradres te 5th Floor, Voyager House, Chicago Avenue, Manchester Airport, M90 3DQ, Verenigd Koninkrijk. Ons btw-nummer is GB974860768.

Hoe je contact met ons kunt opnemen

2.3 Neem contact op met onze klantenservice door in te loggen op je account via ons Helpcentrum.

2.4 Moeten we contact met jou opnemen, dan zullen we dit telefonisch of schriftelijk doen op het e-mailadres of postadres dat je ons bij de bestelling verstrekt.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen als ik een klacht heb?

2.5 We doen ons best om ervoor te zorgen dat jouw ervaring als klant positief is en we willen het graag van je horen als je een klacht hebt.

2.6 Als je vragen of klachten hebt over, of problemen ondervindt met de producten, neem dan contact op met onze klantenservice door in te loggen op je account en geef volledige details over de aard van je klacht.

Blijft mijn contract altijd met jullie?

2.7 In sommige omstandigheden kan jouw contract met een van onze dochterondernemingen zijn, in plaats van met ons. Hieronder vind je daar meer informatie over:

  • als jouw aankoop wordt gedaan in Amerikaanse dollars (USD) of Canadese dollars (CAD) en de transactie wordt uitgevoerd met een betaalpas/creditcard/American Express-kaart, dan is jouw relatie met THGPP LLC met geregistreerd kantoor te 1209 Orange Street, Wilmington, County of New Castle, Delaware, 19801, VS.
  • als jouw aankoop wordt gedaan in Australische dollars (AUD) en de transactie wordt uitgevoerd met een betaalpas/creditcard/American Express-kaart, dan is jouw relatie met Skincarestore Australia Pty Limited, gevestigd te G01, 38 Atchison Street, St Leonards, NSW 2065 Australië.

3. ANDERE VOORWAARDEN DIE OP JOU VAN TOEPASSING KUNNEN ZIJN

3.1 Deze verkoopvoorwaarden verwijzen naar de volgende aanvullende algemene voorwaarden, die ook van toepassing zijn op jouw aankoop van de producten:

  • Ons retourbeleid, zie artikel 13 (Jouw rechten om het contract te beëindigen) en artikel 14 (Het annuleren en retourneren van producten als je van gedachten verandert) voor meer informatie hierover.
  • Ons privacybeleid, zie artikel 5 (Hoe we jouw persoonsgegevens kunnen gebruiken) voor meer informatie hierover.
  • Ons cookiebeleid, dat informatie bevat over de cookies op onze website.

4. JOUW STATUS

Bevestiging van jouw status

4.1 Door een bestelling bij ons te plaatsen, bevestig je dat:

  • je rechtsbekwaam bent om bindende contracten aan te gaan;
  • je ten minste 16 jaar oud bent
  • je een consument bent (d.w.z. voor privégebruik in tegenstelling tot zakelijk gebruik); en
  • de persoonsgegevens die je moet verstrekken wanneer je je registreert in alle opzichten waar, nauwkeurig, actueel en volledig zijn; en je je niet voordoet als een andere persoon of entiteit.

Moet ik jullie op de hoogte stellen van wijzigingen in mijn persoonsgegevens en bevestiging?

4.2 Je moet ons onmiddellijk op de hoogte stellen van wijzigingen in jouw persoonsgegevens door contact met ons op te nemen via de helpdesk.

5. HOE WE JOUW PERSOONSGEGEVENS GEBRUIKEN

5.1 We behandelen al jouw persoonsgegevens als vertrouwelijk en gebruiken deze alleen in overeenstemming met ons privacybeleid. Daarnaast zullen we gegevens over jou verwerken in overeenstemming met ons privacybeleid. Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met een dergelijke verwerking en garandeer je dat alle door jou verstrekte gegevens juist zijn.

5.2 Wanneer je op deze website winkelt, vragen we je om persoonsgegevens in te voeren zodat we je kunnen identificeren, zoals jouw naam, e-mailadres, factuuradres, bezorgadres, creditcardgegevens of andere betalingsgegevens. We bevestigen dat deze informatie door ons zal worden bewaard in overeenstemming met de registratie die we hebben bij het kantoor van de gegevenscommissaris.

5.3 Je machtigt ons om gegevens (inclusief bijgewerkte gegevens) te verzenden om informatie van derden te verkrijgen, inclusief maar niet beperkt tot jouw betaalkaart- of creditcardnummers of kredietrapporten om jouw identiteit te verifiëren, jouw creditcard te valideren, een initiële creditcardautorisatie te verkrijgen en individuele aankooptransacties te autoriseren.

6. BESCHERMING VAN JOUW BEVEILIGING

Hoe we jouw betaling valideren

6.1 Om ervoor te zorgen dat jouw creditcard of betaalkaart niet zonder jouw toestemming wordt gebruikt, zullen we de naam, het adres en andere persoonsgegevens die je tijdens het bestelproces hebt verstrekt, valideren ten opzichte van de betreffende databases van derden.

6.2 We nemen het risico op internetfraude zeer serieus. Nu het aantal frauduleuze creditcardtransacties toeneemt, doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat alle bestellingen grondig worden gecontroleerd met behulp van de reeds verstrekte gegevens. Er is een mogelijkheid dat we contact met jou opnemen om aanvullende veiligheidscontroles uit te voeren en we vragen om jouw medewerking om ons in staat te stellen deze te voltooien. We tolereren geen frauduleuze transacties en dergelijke transacties worden gemeld bij de relevante autoriteiten.

6.3 Door deze verkoopvoorwaarden te accepteren, ga je ermee akkoord dat dergelijke controles worden uitgevoerd. Bij het uitvoeren van deze controles kunnen persoonsgegevens die door jou worden verstrekt bekend worden gemaakt aan een geregistreerd kredietreferentiebureau die deze gegevens kan bewaren. Je kunt er zeker van zijn dat dit alleen wordt gedaan om jouw identiteit te bevestigen, dat er geen kredietcontrole wordt uitgevoerd en dat jouw kredietwaardigheid niet wordt beïnvloed. Alle door jou verstrekte gegevens zullen veilig en strikt worden behandeld in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens 2018.

7. ONZE PRODUCTEN

Producten kunnen afwijken van hun foto's

7.1 We hebben alles in het werk gesteld om ervoor te zorgen dat de producten voldoen aan de foto's en beschrijvingen op onze website. Houd er echter rekening mee dat bepaalde kleuren er anders kunnen uitzien dan de werkelijke kleur van de producten, wanneer ze op een elektronisch apparaat worden weergegeven.

Beschikbaarheid van producten

7.2 We verklaren of garanderen niet dat bepaalde producten beschikbaar zullen zijn. Zie artikel 9.6 (Wat gebeurt er als we je bestelling niet kunnen accepteren) voor informatie over wat er gebeurt als de producten niet beschikbaar zijn.

Je goederen personaliseren

7.3 Je kunt de mogelijkheid hebben om bepaalde goederen te personaliseren. Zorg ervoor dat de personalisatiegegevens die je verstrekt correct zijn en dat alle afbeeldingen van voldoende hoge resolutie zijn, omdat de goederen met behulp van deze informatie worden vervaardigd.

7.4 Als je ervoor hebt gekozen om de goederen te personaliseren, kun je jouw recht verliezen om je bestelling te annuleren (zie artikel 14 (Annuleren en retourneren van goederen als je van gedachten verandert) voor meer informatie), omdat het mogelijk is dat we de goederen niet kunnen doorverkopen vanwege de personalisatie. Evenzo kunnen we de retourzending van gepersonaliseerde goederen niet accepteren als de retourzending te wijten is aan onjuiste informatie die door jou is verstrekt.

8. ONS RECHT OM WIJZIGINGEN AAN TE BRENGEN

8.1 We hebben het recht om kleine wijzigingen aan te brengen in de producten zonder jou hiervan op de hoogte te stellen om:

  • te voldoen aan toepasselijke veiligheids- of andere wettelijke of regelgevende vereisten; of
  • kleine technische aanpassingen en verbeteringen te implementeren. Deze wijzigingen hebben geen invloed op jouw gebruik van de producten.

8.2 We kunnen ook redelijke wijzigingen aanbrengen aan de producten of deze verkoopvoorwaarden, maar als we dit doen, zullen we je hiervan op de hoogte stellen en heb je het recht om contact met ons op te nemen om het contract te beëindigen voordat de wijzigingen van kracht worden en een terugbetaling te ontvangen voor producten die zijn betaald maar niet zijn ontvangen.

9. ONS CONTRACT MET JOU

Een bestelling bij ons plaatsen

9.1 Onze Website leidt je door het bestelproces.

9.2 Voordat je je bestelling bij ons plaatst, krijg je de gelegenheid om deze te bekijken en aan te passen. Zorg dat je je bestelling hebt gecontroleerd en dat je deze verkoopvoorwaarden zorgvuldig hebt gelezen voordat je je bestelling plaatst. Als je twijfelt over een onderdeel deze verkoopvoorwaarden, vraag ons dan om verduidelijking.

Hoe we je bestelling accepteren

9.3 Onze acceptatie van je bestelling vindt plaats wanneer we je een e-mail sturen ter bevestiging van onze acceptatie (‘Bestelbevestiging’), waarna een contract tussen jou en ons tot stand komt.

9.4 Geautomatiseerde bevestigingen van je bestelling die je van ons ontvangt, betekenen niet onze acceptatie van jouw bod om producten te kopen die op onze website worden geadverteerd.

Wat omvat het contract?

9.5 Het contract heeft alleen betrekking op de producten die in de bestelbevestiging zijn bevestigd. We zijn niet verplicht om andere producten te leveren die mogelijk deel uitmaakten van je bestelling totdat de verzending van dergelijke producten is bevestigd in een afzonderlijke bestelbevestiging.

Wat gebeurt er als we je bestelling niet kunnen accepteren?

9.6 Als we je bestelling niet kunnen accepteren, ontvang je een bericht per e-mail (of op een andere manier als er geen e-mailadres is opgegeven) en heb je de mogelijkheid om te wachten tot het artikel op voorraad is, of om je bestelling te annuleren. Dit kan zijn omdat het product niet beschikbaar is of omdat we een fout in de prijs of beschrijving van het product hebben geïdentificeerd.

9.7 Als we de betaling hebben afgeschreven, zullen we je zo snel mogelijk terugbetalen (en in ieder geval binnen 14 dagen).

Kan ik wijzigingen aanbrengen in bestellingen die door jullie zijn geaccepteerd?

9.8 Voordat je je bestelling bij ons plaatst, krijg je de gelegenheid om deze te controleren en te wijzigen. Zorg ervoor dat je de bestelling zorgvuldig hebt gecontroleerd voordat je deze plaatst. Zodra de bestelling is geplaatst, kun je er geen wijzigingen in aanbrengen.

Onze goederen en diensten zijn niet voor wederverkoop

9.9 De producten die op de website worden verkocht, zijn niet bestemd voor wederverkoop of distributie. We behouden ons het recht voor om bestellingen te annuleren en/of accounts op te schorten wanneer we van mening zijn dat het bestellen van producten in strijd is met deze bepaling.

10. LEVERING

Levertijden en leveringskosten

10.1 Informatie over levertijden en leveringskosten wordt bij het afrekenen vermeld en bestellingen worden geleverd op het door jou opgegeven adres. Alle goederen worden normaal gesproken binnen 5 dagen na ontvangst van je bestelling verzonden.

10.2 Als de producten eenmalige diensten zijn, beginnen we met de diensten op de datum die met jou is overeengekomen tijdens het bestelproces. De voltooiingsdatum voor de diensten is zoals tijdens het bestelproces aan jou is gemeld.

10.3 Als je bestelling niet op de geschatte leverdatum is aangekomen, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via de helpdesk, zodat we dit kunnen onderzoeken.

Wat gebeurt er als je de goederen niet ophaalt of niet thuis bent wanneer de goederen worden bezorgd?

10.4 Als je niet thuis bent wanneer de goederen worden bezorgd, kunnen we de goederen op een veilige locatie achterlaten of, als er niemand beschikbaar is om de bezorging te accepteren, kunnen we de goederen op een andere dag opnieuw bezorgen.

Wat gebeurt er als we de goederen niet op tijd bezorgen?

10.5 In het onwaarschijnlijke geval dat we niet binnen de gespecificeerde tijd bezorgen of, als er geen tijd is gespecificeerd, binnen 30 dagen na onze bestelbevestiging (of zoals op een andere manier is overeengekomen), kun je het contract beëindigen als:

  • het niet leveren werd veroorzaakt door het weigeren om je goederen te leveren;
  • in het licht van alle relevante omstandigheden levering binnen die termijn essentieel was, of
  • je ons bij het bestellen van de goederen meldde dat levering binnen die periode essentieel was.

10.6 Als je niet wilt annuleren of als geen van de hierboven beschreven omstandigheden van toepassing zijn, kun je een nieuwe (redelijke) bezorgdatum opgeven. Als we de nieuwe deadline niet halen, kun je het contract beëindigen.

10.7 Als je het recht hebt om het contract op grond van artikelen 10.5 of 10.6 te beëindigen, kun je in plaats daarvan een deel van je bestelling annuleren of weigeren, op voorwaarde dat het apart bezorgen van de goederen in je bestelling hun waarde niet aanzienlijk zou verminderen.

10.8 Alle bedragen die je reeds hebt betaald voor geannuleerde goederen en hun levering worden binnen 14 dagen aan jou terugbetaald.

10.9 Houd er rekening mee dat als er geannuleerde goederen aan je worden geleverd, je deze binnen 14 dagen na de datum van annulering of levering (afhankelijk van wat later is) aan ons moet retourneren of met ons moet regelen om deze op te halen. In beide gevallen dragen wij de kosten voor het retourneren van de geannuleerde goederen.

Wat gebeurt er als je ons niet toestaat de diensten te verlenen?

10.10 Als je ons geen toegang geeft tot jouw terrein om de diensten uit te voeren zoals afgesproken (en je hebt hier geen goede reden voor), kunnen we je extra kosten in rekening brengen die we hierdoor hebben gemaakt. Als we, ondanks onze redelijke inspanningen, niet in staat zijn om contact met jou op te nemen of toegang tot jouw terrein opnieuw af te spreken, kunnen we het contract beëindigen en is sectie 15 (Onze rechten om het contract te annuleren) van toepassing.

Wanneer vindt de levering plaats?

10.11 De levering wordt geacht te hebben plaatsgevonden wanneer de goederen zijn bezorgd op het door jou in je bestelling opgegeven bezorgadres en jij (of iemand die door jou is geïdentificeerd) de goederen fysiek heeft aangenomen.

Wie is verantwoordelijk voor de goederen tijdens bezorging?

10.12 De verantwoordelijkheid (soms aangeduid als ‘risico’) voor de goederen blijft de onze, totdat de goederen zijn bezorgd op het door jou in je bestelling opgegeven bezorgadres. We aanvaarden geen aansprakelijkheid wanneer je een onjuist bezorgadres opgeeft of wanneer je de goederen niet ophaalt van het bezorgadres dat je hebt opgegeven.

Wanneer ben je eigenaar van de goederen?

10.13 Je bent pas eigenaar van de goederen nadat we de volledige betaling van alle verschuldigde bedragen hebben ontvangen (inclusief eventuele bezorgkosten).

11. PRIJS EN BETALING

Prijzen en andere kosten

11.1 Alle prijzen (inclusief bezorgkosten) die op de website worden weergegeven, zijn inclusief btw (indien van toepassing) tegen de huidige tarieven en zijn correct op het moment dat de gegevens in het systeem worden ingevoerd. We behouden ons echter het recht voor om te allen tijde prijzen te wijzigen zonder kennisgeving aan jou (eventuele wijzigingen hebben echter geen invloed op bestellingen waarvoor we jou een bestelbevestiging hebben gestuurd).

Wanneer en hoe je betaalt

11.2 Betaling kan plaatsvinden met een gangbare creditcard of betaalkaart of via jouw PayPal-account. De betaling wordt ingehouden en van jouw rekening afgeschreven bij de verzending van je goederen of de levering van de dienst aan jou.

11.3 Je bevestigt dat de gebruikte creditcard, betaalpas of PayPal-account van jou is. Alle creditcard-/betaalkaarthouders zijn onderworpen aan validatiecontroles en autorisatie door de uitgever van de kaart. Als de uitgever van jouw betaalkaart om welke reden dan ook weigert of geen toestemming geeft voor betaling aan ons, zijn we niet aansprakelijk voor vertraging of het niet leveren.

11.4 Als je creditcard- of betaalkaartbetaling om welke reden dan ook niet met succes wordt verwerkt, behouden we ons het recht voor om binnen 48 uur opnieuw te proberen de betaling te verwerken. In het geval dat de betaling nog steeds niet succesvol is, zullen we je ten minste 48 uur van tevoren op de hoogte stellen van elke verdere poging om de betaling te verwerken door een e-mail te sturen naar het e-mailadres dat je ons hebt verstrekt. Als je niet wilt dat wij opnieuw proberen de betaling te verwerken, moet je je bestelling vooraf annuleren.

Wat gebeurt er als we de prijs verkeerd hebben?

11.5 In het onwaarschijnlijke geval dat de prijs op de afrekenpagina onjuist is, en we ontdekken dit voordat we je bestelling accepteren in overeenstemming met artikel 9.3, zijn we niet verplicht om de producten aan jou te verkopen tegen de getoonde prijs.

11.6 We proberen er altijd voor te zorgen dat de prijzen van goederen die op onze website worden weergegeven nauwkeurig zijn, maar soms kunnen er oprechte fouten optreden. Als we een fout ontdekken in de prijs van de goederen die je hebt besteld, zullen we je dit zo snel mogelijk laten weten en je de mogelijkheid geven om je bestelling opnieuw te bevestigen tegen de juiste prijs of deze te annuleren. Als je je bestelling annuleert en je hebt de goederen al betaald (maar ze zijn nog niet verzonden), dan ontvang je een volledige terugbetaling.

Kortingscodes

11.7 We staan je toe om kortingscodes strikt te gebruiken op basis van de algemene voorwaarden waaronder ze zijn uitgegeven, waaronder onder andere, voorwaarden met betrekking tot jouw recht om deze te gebruiken en een maximale bestelwaarde.

11.8 Maak jezelf voordat je een bestelling plaatst vertrouwd met deze algemene voorwaarden, omdat we ons het recht voorbehouden om bestellingen te weigeren of te annuleren die niet voldoen aan deze voorwaarden, zelfs als jouw creditcard of betaalkaart is aangerekend. Als er enige afwijkingen zijn tussen de algemene voorwaarden waarop de kortingscodes zijn uitgegeven en deze algemene voorwaarden, gelden de algemene voorwaarden van de kortingscode.

11.9 Je kunt een kopie van de algemene voorwaarden van de kortingscode verkrijgen door contact op te nemen met de helpdesk.

12. VERWIJZINGSPROGRAMMA

12.1 Onder voorbehoud van artikels 12.2 t/m 12.10 hieronder, kun je ‘krediet’ verdienen om op onze website te gebruiken, wanneer je een nieuwe klant naar ons doorverwijst via ons verwijzingsprogramma door de verwijzingslink en/of verwijzingscode die we je verstrekken te delen (het ‘verwijzingsprogramma’).

Geschiktheid

12.2 Je komt alleen in aanmerking voor deelname als ‘verwijzer’ aan dit verwijzingsprogramma als je eerder een bestelling op onze website hebt geplaatst.

Wat telt als een nieuwe klant?

12.3 Een nieuwe klant is een natuurlijk persoon die nog niet eerder een bestelling bij ons heeft geplaatst (een ‘doorverwezen persoon’).

12.4 Als de doorverwezen persoon een account heeft op onze website, maar nog geen bestelling heeft geplaatst op onze website, dan heeft hij/zij het recht om deel te nemen aan het verwijzingsprogramma via de verwijzingslink of -code.

Hoe werkt het verwijzingsprogramma?

12.5 Als de doorverwezen persoon op je verwijzingslink heeft geklikt, wordt de kortingscode automatisch toegepast bij het afrekenen. Als de doorverwezen persoon een verwijzingscode gebruikt, moet de doorverwezen persoon deze code invoeren bij het afrekenen.

Zijn er beperkingen van toepassing?

12.6 De doorverwezen persoon moet van tijd tot tijd een bestelling plaatsen met een minimumwaarde zoals vermeld op onze website.

12.7 Alle producten met korting en abonnementsproducten zijn uitgesloten van het verwijzingsprogramma. Als je deelneemt aan het verwijzingsprogramma, kun je niet deelnemen aan geaffilieerde programma's, cash-back aanbiedingen en/of andere promoties van deze aard.

12.8 Elk krediet gegenereerd uit het verwijzingsprogramma mag alleen worden uitgegeven op onze website en noch jij noch de doorverwezen persoon heeft recht op enige betaling van welke aard dan ook met betrekking tot het krediet. Het krediet is niet inwisselbaar voor contant geld. Het krediet dat op je verwijzingsprogramma-account staat, is op geen enkele manier overdraagbaar.

12.9 Je ontvangt het toepasselijke krediet 24 uur na verzending van de bestelling van de doorverwezen persoon op jouw account. Als de doorverwezen persoon zijn/haar bestelling om welke reden dan ook binnen 3 dagen na verzending annuleert, kom je niet in aanmerking voor krediet. Je ontvangt je krediet in de standaardvaluta van onze website.

We kunnen je krediet intrekken

12.10 We kunnen, naar eigen goeddunken, je krediet dat is gegenereerd uit het verwijzingsprogramma op elk moment intrekken, als we van mening zijn of vermoeden dat jouw gebruik van het verwijzingsprogramma frauduleus, misleidend of in strijd met deze verkoopvoorwaarden is.

13. JOUW RECHTEN OM HET CONTRACT TE BEËINDIGEN

13.1 Je kunt jouw contract met ons altijd beëindigen. Jouw rechten bij het beëindigen van het contract zijn afhankelijk van wat je hebt gekocht, of er iets mis mee is, hoe we presteren en wanneer je besluit het contract te beëindigen:

  • als wat je hebt gekocht defect of verkeerd beschreven is, heb je mogelijk een wettelijk recht om het contract te beëindigen (of om het product te laten repareren of vervangen of om een service opnieuw uit te voeren of om een deel of al je geld terug te krijgen), zie artikel 16 (Defecte, beschadigde of onjuiste producten) voor meer informatie hierover;
  • als je het contract wilt beëindigen vanwege iets dat wij hebben gedaan of je hebben verteld dat we gaan doen, zie artikel 13.2 hieronder;
  • als je van gedachten bent veranderd over het product, zie artikel 14 (Annuleren en retourneren van producten als je van gedachten verandert). je kunt mogelijk een terugbetaling krijgen als je je binnen de afkoelingsperiode van 14 dagen bevindt, maar dit kan onderhevig zijn aan inhoudingen en je zult de kosten van het retourneren van goederen moeten betalen;
  • In alle andere gevallen (als we niet in gebreke zijn en er geen recht is om van gedachten te veranderen), zie artikel 13.3 hieronder.

Het contract beëindigen vanwege iets dat we hebben gedaan of gaan doen.

13.2 Als je een contract beëindigt om een hieronder uiteengezette reden, eindigt het contract onmiddellijk en zullen we je volledig terugbetalen voor producten die niet zijn geleverd en heb je mogelijk ook recht op compensatie. De redenen zijn:

  • we hebben je ingelicht over een aanstaande wijziging van het product of deze voorwaarden waarmee je niet akkoord gaat (zie artikel 8.2);
  • we hebben je ingelicht over een fout in de prijs of beschrijving van het product dat je hebt besteld en je niet wilt doorgaan;
  • er bestaat een risico dat de levering van de producten aanzienlijk wordt vertraagd vanwege gebeurtenissen buiten onze controle (zie artikel 18 (Gebeurtenissen buiten onze controle) voor meer informatie hierover);
  • we hebben de levering van de producten om technische redenen opgeschort of je ervan op de hoogte gesteld dat we deze om technische redenen zullen opschorten, in elk geval voor een periode van meer dan 28 dagen; of
  • je hebt een wettelijk recht om het contract te beëindigen omdat we iets verkeerd hebben gedaan (inclusief omdat we te laat hebben geleverd (zie artikels 10.5 en 10.6 (Wat gebeurt er als we de goederen niet op tijd bezorgen?).

Het contract beëindigen wanneer we niet in gebreke zijn en er geen recht is om van gedachten te veranderen

13.3 Zelfs als we geen schuld hebben en je geen recht hebt om van gedachten te veranderen, kun je het contract nog steeds beëindigen voordat het is voltooid. Een contract voor goederen is voltooid wanneer het product is geleverd en betaald. Een contract voor diensten is voltooid wanneer we klaar zijn met het leveren van de diensten en je ervoor hebt betaald. Als je het contract wilt beëindigen voordat het is voltooid, neem dan contact met ons op om het ons te laten weten. Het contract eindigt pas één dag na de dag waarop je contact met ons opneemt.

13.4 We zullen alle vooruitbetalingen die je hebt gedaan voor producten die niet aan je worden verstrekt, terugbetalen.

14. ANNULEREN EN RETOURNEREN VAN GOEDEREN ALS JE VAN GEDACHTEN VERANDERT

Hoe lang heb ik de tijd om van gedachten te veranderen?

14.1 Omdat je de producten als consument koopt (d.w.z. voor privégebruik in plaats van zakelijk gebruik), heb je een recht van 14 dagen om de overeenkomst tussen ons en jou om welke reden dan ook te annuleren (dit wordt vaak de 'afkoelingsperiode' genoemd).

14.2 Voor goederen begint de periode van 14 dagen te lopen op de dag waarop je het fysieke bezit van de goederen verkrijgt (d.w.z. de dag waarop de goederen aan je zijn bezorgd). Als je meerdere producten hebt besteld die op verschillende dagen worden geleverd, vervalt jouw recht op annulering 14 dagen na de levering van het laatste product.

14.3 Voor diensten begint de periode van 14 dagen te lopen na de dag dat we je een e-mail sturen om je bestelling te accepteren. Zodra we de diensten hebben voltooid, kun je echter niet van gedachten veranderen, zelfs als de periode van 14 dagen nog loopt. Als je annuleert nadat we met de diensten zijn begonnen, moet je ons betalen voor de geleverde diensten tot het moment dat je ons meldt dat je van gedachten bent veranderd.

14.4 Voor sommige producten kunnen we je een langere periode geven waarin je het contract kunt annuleren. Raadpleeg ons Retourbeleid voor meer informatie hierover.

Hoe je het ons moet laten weten als je van gedachten verandert

14.5 Raadpleeg ons Retourbeleid, dat informatie bevat over hoe je ons op de hoogte kunt brengen. Je kunt ook ons modelformulier voor annulering gebruiken.

Hoe regel ik dat de producten worden geretourneerd?

14.6 Raadpleeg ons retourbeleid, dat informatie bevat over hoe je kunt regelen dat producten aan ons worden geretourneerd.

Jij bent verantwoordelijk voor de retourkosten

14.7 Tenzij anders vermeld in ons retourbeleid, ben jij verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van goederen.

Er zijn omstandigheden waarin je jouw recht op annulering kunt verliezen

14.8 Houd er rekening mee dat je jouw wettelijke annuleringsrecht kunt verliezen als:

  • de goederen zijn gepersonaliseerd of op maat gemaakt voor jou, zoals beschreven in artikel 7.4 (Gepersonaliseerde goederen);
  • we jou diensten verlenen en je dergelijke diensten hebt ontvangen, in welk geval we jou een redelijk bedrag in rekening kunnen brengen voor de diensten die zijn ontvangen tot het moment van annulering;
  • je de goederen na levering onafscheidelijk met een ander artikel hebt gemengd; of
  • de goederen om hygiënische redenen waren verzegeld en na levering werden geopend.

Terugbetalingen

14.9 Terugbetalingen op grond van dit artikel 14 worden aan jou gedaan binnen 14 dagen na:

  • de dag waarop we de producten terug ontvangen;
  • de dag waarop je ons (met bewijs) meedeelt dat je de producten hebt teruggestuurd (als dit eerder is dan de dag waarop we de producten ontvangen); of
  • als we nog geen bestelbevestiging hebben verstrekt of de producten nog niet hebben verzonden, de dag waarop je ons meedeelt dat je het contract wilt annuleren.

14.10 De maximale terugbetaling voor bezorgkosten zijn de bezorgkosten met de goedkoopste bezorgmethode die we aanbieden. Als we bijvoorbeeld standaardlevering van een product aanbieden binnen 3-5 dagen tegen één prijs, maar je kiest voor levering de volgende dag tegen een hogere prijs, dan betalen we alleen terug wat je zou hebben betaald voor de goedkopere leveringsoptie (d.w.z. standaardlevering).

14.11 Terugbetalingen op grond van dit artikel 14 worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij het bestellen van de producten, tenzij je specifiek verzoekt dat we een terugbetaling doen via een andere methode.

We kunnen de terugbetaling verminderen als je het product hebt gebruikt

14.12 Terugbetalingen kunnen worden verminderd voor een verminderde waarde van de producten als gevolg van jouw buitensporige gebruik ervan (bijv. meer dan zou zijn toegestaan in een winkel). Als we een terugbetaling doen voordat we de producten hebben ontvangen en de kans hebben gehad om ze te inspecteren, kunnen we je vervolgens een passend bedrag in rekening brengen als we vinden dat de producten buitensporig zijn gebruikt.

14.13 Wanneer het product een dienst is, kunnen we een bedrag voor de levering van de dienst voor de periode waarvoor het werd geleverd, aftrekken van elke terugbetaling, eindigend op het tijdstip waarop je ons meldde dat je van gedachten was veranderd. Het bedrag zal in verhouding staan met hetgeen dat is geleverd, in vergelijking met de volledige dekking van het contract.

15. ONZE RECHTEN OM HET CONTRACT TE BEËINDIGEN

We kunnen het contract beëindigen als je het niet nakomt

15.1 We kunnen het contract voor een product op elk moment beëindigen door naar je te schrijven als:

  • je geen betaling aan ons doet wanneer deze verschuldigd is en je nog steeds geen betaling doet binnen 14 dagen nadat we jou eraan hebben herinnerd dat de betaling verschuldigd is;
  • je ons niet binnen een redelijke termijn nadat we hierom hebben gevraagd, informatie verstrekt die voor ons noodzakelijk is om de producten te leveren;
  • je ons niet binnen een redelijke termijn toestaat om de producten aan je te leveren of bij ons op te halen;
  • je ons niet binnen een redelijke termijn toegang geeft tot jouw terrein om de diensten te leveren.

Je moet ons compenseren als je het contract niet nakomt

15.2 Als we het contract beëindigen in de situaties uiteengezet in artikel 15.1, zullen we al het geld dat je vooraf hebt betaald terugbetalen voor producten die we niet hebben geleverd, maar we kunnen je een redelijke vergoeding in rekening brengen voor de netto kosten die we zullen maken als gevolg van jouw contractbreuk.

We kunnen het product herroepen

15.3 We kunnen je schrijven om je te laten weten dat we stoppen met het leveren van het product. We zullen je een redelijke kennisgeving verstrekken voordat we de levering van het product stopzetten en zullen alle bedragen die je vooraf hebt betaald voor producten die niet worden verstrekt, terugbetalen.

16. DEFECTE, BESCHADIGDE OF ONJUISTE GOEDEREN

Jouw recht om goederen van bevredigende kwaliteit te ontvangen

16.1 Volgens de wet moeten we producten en diensten leveren die van bevredigende kwaliteit en geschikt voor het doel zijn, zoals beschreven op het moment van aankoop, in overeenstemming met alle informatie die we jou hebben verstrekt voordat je je bestelling plaatst, en die overeenkomen met alle monsters die je hebt gezien of onderzocht (tenzij we je op de hoogte hebben gesteld van eventuele verschillen).

Jouw rechtsmiddelen wanneer goederen defect, beschadigd of onjuist zijn

16.2 Als producten die je hebt gekocht niet voldoen en bijvoorbeeld fouten vertonen of beschadigd zijn wanneer je ze ontvangt, of als je onjuiste of verkeerd geprijsde goederen ontvangt, neem dan zo snel als redelijkerwijs mogelijk is contact met ons op om ons op de hoogte te stellen van het defect, de schade of fout en om een of meer van de volgende rechtsmiddelen te regelen:

  • 30 dagen recht om te weigeren: Vanaf de dag dat je de goederen ontvangt, heb je 30 dagen het recht om de goederen te weigeren en een volledige terugbetaling te ontvangen (dit wordt het ‘recht op weigering op korte termijn’ genoemd). Houd er rekening mee dat als een van de goederen van een soort is waarvan redelijkerwijs kan worden verwacht dat deze na een kortere periode zal bederven, de termijn voor de uitoefening van het recht op weigering op korte termijn met betrekking tot die goederen het einde van die kortere periode is;
  • Reparatie of vervanging: Als je de goederen niet wilt weigeren, of als het recht op weigering op korte termijn is verlopen, kun je verzoeken dat de goederen worden vervangen of gerepareerd. We dragen alle bijbehorende kosten en zullen de reparatie of vervanging (indien van toepassing) binnen een redelijke termijn en zonder aanzienlijk ongemak voor jou verzorgen.
  • Terugbetaling: In bepaalde omstandigheden, wanneer een reparatie of vervanging onmogelijk of onevenredig is, kunnen we jou in plaats daarvan een volledige terugbetaling aanbieden. Bovendien, als we de goederen hebben gerepareerd of vervangen en ze nog steeds niet voldoen, heb je het recht om de goederen tegen een gereduceerde prijs te behouden of ze te weigeren in ruil voor een terugbetaling (dit wordt het ‘definitieve recht om te weigeren’ genoemd).

16.3 Let op:

  • als je jouw recht op weigering op korte termijn uitoefent, is het jouw verantwoordelijkheid om te bewijzen dat de producten defect, gebrekkig of onjuist zijn. Evenzo is het jouw verantwoordelijkheid om te bewijzen dat de goederen defect, gebrekkig of onjuist zijn nadat 6 maanden zijn verstreken sinds je de goederen hebt ontvangen; en
  • als je het laatste recht om de goederen te weigeren (zoals hierboven beschreven) meer dan 6 maanden nadat je de goederen hebt ontvangen uitoefent, kunnen we elke terugbetaling verminderen als weergave van het gebruik van de goederen.

Wanneer kun je geen aanspraak maken op gebrekkige, beschadigde of onjuiste goederen?

16.4 Je komt niet in aanmerking voor een claim op grond van dit artikel als:

  • we je op de hoogte hebben gesteld van het/de gebrek(en), schade of andere problemen met de goederen voordat je ze kocht (en het is vanwege hetzelfde probleem dat je ze nu wilt retourneren);
  • je de goederen hebt gekocht voor een ongeschikt doel dat niet voor de hand ligt of aan ons bekend is gemaakt en het probleem het gevolg is van jouw gebruik van de goederen voor dat doel; of
  • als het probleem het gevolg is van normale slijtage, verkeerd gebruik of opzettelijke of onzorgvuldige schade.

16.5 Houd er ook rekening mee dat de rechten die in dit artikel 16 worden uiteengezet je niet toestaan om de goederen te retourneren omdat je van gedachten bent veranderd. Raadpleeg in plaats daarvan artikel 14 (Annuleren en retourneren van goederen als je van gedachten verandert) waarin informatie wordt gegeven over jouw rechten als je van gedachten verandert.

Jouw rechtsmiddelen wanneer er een probleem is met de door jou ontvangen diensten

16.6 Als er een probleem is met een product dat een dienst is, neem dan zo snel als redelijkerwijs mogelijk is contact met ons op om ons op de hoogte te brengen van het defect, de schade of fout, en om een of meer van de volgende rechtsmiddelen te regelen:

  • je kunt ons vragen om een dienst te herhalen of te repareren als deze niet met redelijke zorg en vaardigheid wordt uitgevoerd, of om wat geld terug te krijgen als we deze niet kunnen repareren.
  • als je van tevoren geen prijs hebt afgesproken, moet wat er van je gevraagd wordt te betalen redelijk zijn.
  • als je van tevoren geen tijd hebt afgesproken, moet dit binnen een redelijke termijn worden uitgevoerd.

Hoe retourneer ik defecte of onjuiste goederen

16.7 Raadpleeg ons Retourbeleid voor meer informatie over hoe je goederen naar ons kunt retourneren onder dit artikel 16. Wij zijn volledig verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van goederen op grond van dit artikel 16 en zullen je waar nodig vergoeden.

Terugbetalingen

16.8 Terugbetalingen op grond van dit artikel 16 worden verstrekt binnen 14 dagen na de dag waarop we ermee instemmen dat je recht hebt op de terugbetaling.

16.9 Alle terugbetalingen die worden gedaan op grond van dit artikel 16 omvatten alle leveringskosten die je hebt betaald toen de goederen oorspronkelijk werden aangeschaft en worden verstrekt met behulp van dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij het bestellen van de goederen, tenzij je ons specifiek vraagt om een andere methode te gebruiken.

17. ONZE VERANTWOORDELIJKHEID VOOR DOOR JOU GELEDEN VERLIES OF SCHADE

17.1 We sluiten onze aansprakelijkheid richting jou niet uit of beperken deze op geen enkele wijze wanneer dit onwettig zou zijn. Dit omvat overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid (inclusief nalatigheid van onze werknemers of onderaannemers) of voor fraude of frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies dat niet voorzienbaar is

17.2 Als we deze Verkoopvoorwaarden niet naleven, zijn we alleen aansprakelijk jegens jou voor verliezen die je lijdt als gevolg van onze niet-naleving (hetzij voortvloeiend uit een contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid), schending van wettelijke plicht of anderszins) die een voorzienbaar gevolg zijn van een dergelijke niet-naleving. Verlies of schade is voorzienbaar als het een duidelijk gevolg is van onze schending of nalatigheid of als het door jou en door ons wordt overwogen wanneer het contract wordt opgesteld.

17.3 We zullen alle redelijke zorg in acht nemen, voor zover dit in onze macht ligt, om de details van je bestelling en betaling veilig te houden, maar bij afwezigheid van nalatigheid van onze kant kunnen we niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies dat je mogelijk lijdt indien een derde partij ongeoorloofde toegang verkrijgt tot gegevens die door jou zijn verstrekt bij het bezoeken van of bestellen op de Website.

We leveren alleen goederen voor binnenlands en privégebruik

17.4 We leveren de goederen alleen voor binnenlands en privégebruik. Als je de goederen gebruikt voor commerciële, zakelijke of doorverkoopdoeleinden, zijn wij niet aansprakelijk jegens jou voor winstderving, verlies van zaken, onderbreking van zaken of voor enig verlies van zakelijke kansen.

Jouw rechten als consument

17.5 Houd er rekening mee dat niets in deze Verkoopvoorwaarden bedoeld is om je rechten als consument uit te sluiten of te beperken. Meer informatie is verkrijgbaar bij je lokale consumentenautoriteit.

18. GEBEURTENISSEN BUITEN ONZE CONTROLE

18.1 Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming of vertraging in de uitvoering van onze verplichtingen wanneer die tekortkoming of vertraging het gevolg is van een gebeurtenis die buiten onze controle valt. Dergelijke gebeurtenissen omvatten, maar zijn niet beperkt tot: stroomuitval, storing bij de internetprovider, industriële actie, burgerlijke onrust, brand, overstromingen, stormen, aardbevingen, bodemdaling, terroristische of oorlogshandelingen, overheidsmaatregelen, pandemieën, andere natuurrampen of andere gebeurtenissen die buiten onze controle liggen.

18.2 Als we vertraging oplopen of onze verplichtingen niet nakomen als gevolg van een gebeurtenis buiten onze controle, zullen we zo snel mogelijk contact met je opnemen om je dit te laten weten en zullen we stappen ondernemen om het effect van de vertraging te minimaliseren. Als er een risico op aanzienlijke vertraging bestaat, kun je contact met ons opnemen om het contract te beëindigen en een terugbetaling te ontvangen voor alle goederen waarvoor je hebt betaald maar die je niet hebt ontvangen.

19. WE KUNNEN DEZE VOORWAARDEN OVERDRAGEN AAN IEMAND ANDERS

We kunnen onze rechten en verplichtingen onder deze Verkoopvoorwaarden overdragen aan een andere organisatie. We zullen je altijd schriftelijk op de hoogte stellen als dit gebeurt en we zullen ervoor zorgen dat de overdracht geen invloed heeft op je rechten onder deze Verkoopvoorwaarden.

20. JE MAG DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN ALLEEN OVERDRAGEN ALS WIJ DAARMEE INSTEMMEN

Je mag je verplichtingen en rechten op grond van deze Verkoopvoorwaarden alleen overdragen als wij daar schriftelijk mee instemmen.

21. NIEMAND ANDERS HEEFT RECHTEN OP GROND VAN DEZE VOORWAARDEN

Alleen jij en wij hebben het recht om deze Verkoopvoorwaarden af te dwingen. Niets in deze Verkoopvoorwaarden geeft, direct of indirect, een derde partij enig afdwingbaar voordeel of enig vorderingsrecht jegens ons, en dergelijke derden hebben niet het recht om enige bepaling van deze Verkoopvoorwaarden jegens ons af te dwingen.

22. ONGELDIGE DELEN VAN DEZE VOORWAARDEN

Als een deel van de Verkoopvoorwaarden als onwettig, nietig of om welke reden dan ook niet-afdwingbaar wordt beschouwd, wordt die bepaling geacht scheidbaar te zijn van deze Verkoopvoorwaarden en heeft dit geen invloed op de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van de Verkoopvoorwaarden.

23. ZELFS ALS WE HET AFDWINGEN VAN DEZE VOORWAARDEN UITSTELLEN, KUNNEN WE ZE LATER NOG STEEDS AFDWINGEN

Elke vertraging of nalatigheid door ons bij het uitoefenen, of elke verklaring van afstand door ons van onze rechten onder of in verband met deze Verkoopvoorwaarden, zal de toekomstige uitoefening of afdwingbaarheid van die rechten niet beperken.

24. WELKE NATIONALE WETGEVING IS VAN TOEPASSING OP EVENTUELE GESCHILLEN EN WAAR JE EEN PROCEDURE KUNT AANSPANNEN?

Deze Verkoopvoorwaarden worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetgeving van Engeland en Wales en eventuele geschillen worden alleen beslecht door de Engelse rechtbanken, behalve dat als je een inwoner van Noord-Ierland bent, je ook een procedure kunt starten in Noord-Ierland en dat als je een inwoner van Schotland bent, je ook een procedure kunt starten in Schotland.

Deel 1: RETOURBELEID

Ons Retourbeleid maakt deel uit van, en moet worden gelezen in samenhang met, onze Verkoopvoorwaarden die van toepassing zijn. We behouden ons het recht voor om dit Retourbeleid te allen tijde te wijzigen.

2. RETOURBELEID - ALLE ANDERE PRODUCTEN

Ons Retourbeleid is heel eenvoudig!

2.1 Wanneer je je artikel ontvangt, moet je het zo snel mogelijk na ontvangst controleren. Doe dit altijd vóór gebruik.

2.2 Zorg ervoor dat een retourautorisatienummer wordt verkregen voordat je probeert artikelen naar ons terug te sturen.

Je recht om van gedachten te veranderen.

2.3 We overkomt ons allemaal: je hebt iets besteld en later besef je dat je het toch niet nodig hebt. Je hebt 14 dagen de tijd om je bestelling te retourneren, vanaf de dag nadat je het artikel hebt ontvangen.

Hoe retourneer ik mijn product?

2.4 Volg eenvoudigweg de onderstaande stappen (zie het gedeelte 'Wat je moet doen om je artikel naar ons terug te sturen').

Moet ik nog iets anders doen?

2.5 Alle artikelen moeten ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd, in de staat waarin je ze hebt ontvangen. Zorg ervoor dat je, wanneer je een artikel ontvangt, goed voor dit artikel zorgt bij het passen of inspecteren en zorg ervoor dat alle beveiligingslabels of etiketten nog intact zijn.

3. VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN

3.1 We bieden onze excuses aan als je per ongeluk het verkeerde artikel hebt ontvangen. Om een terugbetaling of vervangend exemplaar te ontvangen, dien je het artikel terug te sturen in dezelfde staat als waarin je het hebt ontvangen.

3.2 Dit is niet gebruikelijk en we willen dit zo snel mogelijk voor je oplossen, dus stel ons binnen 14 dagen na de dag waarop je het artikel hebt ontvangen op de hoogte. Als je ons daarna op de hoogte stelt, kunnen we, afhankelijk van de omstandigheden, mogelijk geen restitutie of vervangend exemplaar aanbieden.

4. BESCHADIGDE, DEFECTE, ONJUISTE OF ONTBREKENDE ARTIKELEN

4.1 We bieden onze excuses aan als je een artikel hebt ontvangen dat beschadigd of defect is. We begrijpen hoe frustrerend dit kan zijn en willen dit zo snel mogelijk voor je oplossen.

4.2 Als je denkt dat het artikel defect is, neem dan contact met ons op. Je moet ons precies vertellen wat het defect is, en dit zo snel mogelijk doen na het ontdekken van het gebrek, en we zullen je adviseren over de volgende stappen.

4.3 Voor meer informatie over je rechten en de rechtsmiddelen die tot je beschikking staan: zie sectie 16 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.

5. ARTIKEL NIET ONTVANGEN

We bieden onze excuses aan als je je artikel niet hebt ontvangen. Dit is niet gebruikelijk en we willen dit zo snel mogelijk voor je oplossen, dus stel ons binnen 21 dagen na de dag waarop je een e-mail van ons hebt ontvangen waarin wordt bevestigd dat het artikel is verzonden op de hoogte. Als je ons daarna op de hoogte stelt, kunnen we, afhankelijk van de omstandigheden, mogelijk geen restitutie of vervangend exemplaar aanbieden.

6. JE WETTELIJKE RECHTEN

6.1 Ons Retourbeleid heeft geen invloed op je wettelijke rechten.

6.2 Ga voor meer informatie over je andere wettelijke rechten naar:

(a) Engeland en Wales:

Neem contact op met de consumentenhulplijn van Citizens Advice.

Citizens Advice

Telefoon: 0808 223 1133

In het Welsh: 0808 223 1144

Maandag - vrijdag, 9.00 tot 17.00 uur

(b) Schotland

Neem contact op met Consumer Advice Scotland voor advies over consumentenkwesties.

Consumer Advice Scotland

Telefoon: 0808 164 6000

Maandag - vrijdag, 9.00 tot 17.00 uur

(c) Noord-Ierland

Neem contact op met Consumerline (beheerd door Trading Standards) voor advies over consumentenkwesties.

Consumerline

Telefoon: 0300 123 6262

Maandag - donderdag, 9.00 tot 17.00 uur

Vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur

7. WAT JE MOET DOEN OM JE ARTIKEL NAAR ONS TERUG TE STUREN

7.1 Om je artikel terug te sturen, dien je je retourzending te registreren door hier in te loggen op je account, je bestelling te selecteren en op de knop 'Retourneren' te klikken. Vervolgens word je door het proces geleid. Je kunt ook ons modelformulier voor annulering gebruiken.

7.2 Zodra je je retourzending online hebt verwerkt, heb je nog 14 dagen de tijd om je artikel naar ons te retourneren. Zorg ervoor dat je artikelen veilig zijn verpakt en dat je pakket alle gevraagde informatie bevat.

7.3 Vergeet niet om een bewijs van verzending te vragen. Het bewijs van verzending kost niets, maar zonder dit bewijs kunnen we je terugbetaling of vervangend exemplaar mogelijk niet verwerken in het zeldzame geval dat je artikel tijdens het vervoer verloren gaat.

7.4 Als je vragen hebt of hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op via je account via de helpdesk.

8. WAT GEBEURT ER ALS IK EEN VERVANGEND EXEMPLAAR AANVRAAG WAT NIET BESCHIKBAAR IS?

8.1 Als je een vervangend exemplaar aanvraagt en het product niet langer beschikbaar is, verwerken we de terugbetaling via de oorspronkelijke creditcard/bankpas/PayPal-rekening die is gebruikt om het artikel aan te schaffen.

8.2 Elk artikel dat je hebt geaccepteerd en vervolgens retourneert, is jouw verantwoordelijkheid totdat het ons magazijn bereikt. Zorg er daarom voor dat je je artikel naar ons terugstuurt via een bezorgdienst die verzekering biedt voor de waarde van de goederen.

9. WAT WE VERVOLGENS DOEN

9.1 Zodra we je retourzending hebben verwerkt, ontvang je een melding via e-mail.

9.2 Alle succesvolle retourzendingen worden gecrediteerd via de oorspronkelijke betaalmethode. Houd er rekening mee dat het 3 tot 5 werkdagen (maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen) kan duren voordat terugbetalingen op je rekening verschijnen.

10. KLACHTEN

10.1 Als je niet tevreden bent met de manier waarop we de retourzending, het vervangende exemplaar of de reparatie van een artikel hebben afgehandeld, bieden we hiervoor onze excuses aan. We willen het probleem oplossen.

10.2 Neem contact op met onze klantenservice via de Helpdesk.

Deel 2: MODELFORMULIER VOOR ANNULERING

(Dit formulier alleen invullen en terugsturen als je de verkoopovereenkomst wilt herroepen)

Naar: The Hut.com Limited (handelend als [●])

Adres: 5th Floor, Voyager House Chicago Avenue, Manchester Airport, Manchester, Engeland, M90 3DQ

Telefoon: [●]

E-mail: [●]

Ik/Wij [*] delen hierbij mee dat ik/wij [*] mijn/onze [*] verkoopovereenkomst van de volgende goederen [*]/voor de levering van de volgende dienst [*], besteld op [*]/ontvangen op [*], annuleer

Naam van de consument(en):

Adres van consument(en):

Handtekening van consument(en) (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend):

Datum:

[*] Schrappen wat niet past