Klarna FAQ
Klarna is één van de snelst groeiende organisaties in Europa en een toonaangevende aanbieder van betalingsmethodes als achteraf betalen. Klarna’s ambitie is om voor alle shoppers, online en in winkels, de shopervaring te vereenvoudigen. Klanten hoeven alleen de meest noodzakelijke informatie te verstrekken als e-mailadres en geboortedatum om hun aankoop te voltooien. Op deze manier kan je overal waar je bent eenvoudig iets kopen of het nu op je laptop, tablet of mobiel is.
Op het moment dat je kiest om je bestelling achteraf te betalen, krijg je van Klarna separaat een factuur. Klarna stuurt jou de factuur toe zodra wij hen hebben geïnformeerd als de bestelling is verstuurd. Dit is meestal zo'n 2 dagen nadat je een e-mailbevestiging van je aankoop hebt ontvangen. Deze factuur ontvang je via e-mail, maar download de Klarna app, dat gaat een stuk smooother. In de app staat ook je factuur en kun je een betaalnotifcatie instellen. Deze factuur betaal je aan Klarna in plaats van aan ons, uiterlijk 30 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Het makkelijkst is om de factuur via de Klarna app te betalen. Maar je kan hem ook via de online portal op klarna.com betalen.
Als Klarna mij de optie geeft om 30 dagen na levering te betalen, doen ze dan een kredietcheck bij mij?
Zowel 'webshop' als Klarna zullen geen kredietcheck doen die impact heeft op jouw kredietwaardigheid. Het is wel mogelijk dat Klarna een ‘niet-geregistreerde’ navraag doet, dit heeft geen effect op jouw kredietwaardigheid.
Ja, wanneer je Klarna selecteert als betalingsmethode kun je ervoor kiezen om je bestelling naar een ander adres te laten versturen. Bij de check-out heb je de mogelijkheid om een ander bezorgadres toe te voegen.
Is je bestelling niet naar wens? Stuur je bestelling dan terug naar ons. Stuur je een deel terug dan wordt dat bijgewerkt op de factuur. Je betaalt bij Klarna alleen wat je houdt.
Tip: pauzeer je factuur in de Klarna app, dan passen wij je factuur aan naar wat jij houdt.
Heb je besloten om (een deel van) de bestelling te houden, betaal deze dan via de Klarna app. Log in op de Klarna app en betaal met 1 klik. Gebruik je Klarna voor het eerst dan vragen ze je een aantal gegevens. Gebruik je Klarna vaker, dan hoef je hen alleen maar door te geven dat je hen wilt betalen. Je hebt dan geen bankgegevens of wachtwoorden meer nodig. Super simpel maar altijd veilig.
Nadat je bestelling verzonden is krijg je een melding en heb je 30 dagen de tijd om je factuur te betalen met iDEAL of automatische incasso door in te loggen op de Klarna app of klarna.nl.
Komt het even niet uit dan heb je met Klarna de mogelijkheid om je betaling 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kan je ook voor een kleine bijdrage tussen de €0,40 en €1,90 je betaling met 30 dagen uitstellen. Dat regel je allemaal heel handig in de Klarna app.
Klarna berekent geen kosten voor het gebruik van Betaal later. Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen. Bij aankopen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.
Al je betalingen en facturen van al je Klarna aankopen bij ons, maar ook bij andere webwinkels, vind je in de Klarna app of wanneer je inlogt op de website.
Klarna stuurt je betaalherinneringen zodat je nooit een betaling mist. Zet deze push notificatie wel aan in de app.
Heb je een vraag over je rekening? Klarna staat 24/7 klaar voor je via de chat. Deze vind je in de Klarna app.
Nadat Klarna je betaling heeft ontvangen, verstuurt Klarna een bevestiging naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Klarna’s Customer Service team via de Klarna App. Houd hierbij je betalingsbewijs bij de hand.
Neem contact op met onze klantenservice van 'webshop' wanneer je je bestelling wilt annuleren.
Zodra wij je annulering verwerkt hebben, ontvang je het bedrag binnen 30 dagen terug op dezelfde manier als waarmee je betaald hebt.
Wanneer wij je retour (deels) hebben ontvangen sturen we je een update van je factuur. Heb je je bestelling volledig geretourneerd? Dan sluiten we je openstaande factuur af.
Je hoeft nog niet te betalen wanneer je de bestelling nog niet hebt ontvangen. We adviseren je om contact op te nemen met onze klantenservice van 'webshop' om naar een update te vragen. Neem daarnaast ook contact op met het Klarna's Customer Service Team zodat zij de vervaldatum van de betaling kunnen uitstellen. Of regel het zelf heel makkelijk in de Klarna app.
Het bedrag zal worden teruggestort op dezelfde manier als waarmee je hebt betaald.